divendres, 17 d’abril del 2015

Noemi Oliva | Drets Civils i Ciutadania
-Quan temps fa que treballes a l’Ajuntament?
-Treballo a l’Ajuntament de Sabadell des de l’any 2005. Abans sempre havia treballat a l’empresa privada.

-A quins serveis has treballat durant aquest temps que estàs a l’Ajuntament?
-Vaig començar a treballar al Registre d’Urbanisme. En aquest servei, on es fa una atenció directa al ciutadà, vaig tenir l’oportunitat de conèixer bona part dels diferents departaments de l’ajuntament. Així, vaig guanyar una visió i un coneixement més ampli sobre la feina que es desenvolupava des d’altres departaments. Desprès de dos anys vaig canviar a l’Oficina de Nova Ciutadania que en les darreres eleccions es va convertir en la Regidoria de Drets Civils i Ciutadania i en la que encara hi treballo.

-Què es el que més t’agrada de treballar a l’Ajuntament? I del teu departament?
-Trobo que treballar a l’ajuntament m’ha donat l’oportunitat de conèixer l’administració des de dins i això comporta tenir dues visions: una com a ciutadà i l’altra com a servidor públic. D’altra banda treballar en la regidoria de Drets Civils i Ciutadania m’ha ofert conèixer un equip humà divers que treballa en pro de l’aplicació de polítiques socials.

-En que notes que ha canviat l’Ajuntament des de que vas entrar a treballar fins ara?
-Quan vaig entrar a l’ajuntament vaig tenir la sensació d’haver guanyat molts drets com a treballadora i, això, em va donar confiança en que les institucions poden canviar coses i liderar projectes de canvi. Però aquesta confiança, en els darrers anys, s’ha vist frustrada amb la pèrdua progressiva de drets que ja estaven consolidats.

-Com a treballador/a de l’Ajuntament que li demanaries a la ciutat de cara als propers anys?
-Com a treballadora d’una administració pública, en aquest cas l’ajuntament, penso que és el ciutadà qui ha de demanar-nos com vol que sigui la ciutat on viu i crec que en les properes eleccions tindrem la resposta. Tanmateix, el que sí que m’agradaria és que l’ajuntament fos un exemple i un model a seguir pels ciutadans i per les empreses i per aconseguir-ho el que li demano a la ciutat i als ciutadans, de cara als propers anys, és que sigui una ciutadania crítica i que sempre es faci una pregunta: el que s’està fent té un benefici públic i social?

Butlletí INFORMA. CCOO
 Nº 17 | divendres, 17 d'abril  de 2015

NOTÍCIES MÉS VISITADES