Darrerament hem detectat que hi ha diversos departaments que, tot i que els treballadors tenen el seu horari anual fixat, de manera habitual es produeixen canvis que en cap cas han estat comunicats a la comissió d’Horaris.
Moltes vegades amb l’excusa que els canvis són puntuals i per motius “organitzatius” es converteixen, a la pràctica, en un “modus vivendi” del servei en qüestió, que disposa del personal segons convingui i que fa que el treballador hagi d’estar supeditat a una manca de previsió per part dels/les responsables i, que com a sindicat no estem d’acord.
De forma insistent, s’abusa d’un personal gairebé sempre interí i, per tant més vulnerable, que té por de perdre la feina o que el posin en alguna “llista negra”.
Davant aquestes situacions reiterades, què podem fer els afectats/des?
Evidentment callar i acatar no és la solució, és necessari fer públiques aquestes pràctiques, en molts casos abusives perquè són intolerables, demostren gran falta de previsió i recorden massa temps passats, potser és perquè les coses/persones no han canviat?
Moltes vegades aquests canvis comporten que s’hagi de pagar festivitat o la compensació de les hores fetes segons conveni i tenim constància que això no s’està fent i per això s’ha de denunciar.
Volem posar de manifest que en departaments com serveis generals, mercats, esports, etc. aquestes són pràctiques habituals i no pas excepcionals, cosa que demostra la importància que té pels responsables la plantilla municipal.
Els treballadors i treballadores no som peces d’escacs que es poden moure a conveniència, sigui per manca de previsió o per qualsevol altre motiu. De que serveix tenir calendaris si no es respecten o és que són paper mullat?
Nº 23 | dilluns, 20 de febrer de 2017