dijous, 21 de març del 2013

En el darrer número de l’INFORMA ja avançàvem que no havíem signat els horaris específics del departament de serveis socials. Ara explicarem el perquè: 

En darreres ocasions si que ho havíem fet i el motiu era donar un marge de confiança a la direcció del departament. Aquesta justificava que els horaris que tenen una bona part dels professionals de serveis socials era degut a la manca d’espais dels que disposen. Per tant calia compartir despatxos entre els diferents professionals en hores diferents perquè tots poguessin atendre en condicions als usuaris. Es a dir una situació que definiríem de “sillas calientes”, o una cosa semblant.

Doncs resulta que el que era una situació momentània ha resultat ser definitiva. Ens sentim enganyats ja que nosaltres ens varem creure els arguments de la manca d’espais i que, davant de la situació de crisi que estem vivint, tots hem de fer un esforç. Malauradament del què es tracta, com sempre, és de fer polítiques d’aparador, buscant una atenció contínua de 12 hores diàries encara que la seva eficàcia envers l’atenció a l’usuari sigui molt discutible.

Quins són aquests horaris?
Doncs depenent dels casos els treballadors afectats fan dos o tres dies pel matí de 8 hores a 15 hores i fan dos o tres dies per la tarda de 13 hores a 20 hores, intercalant dies i professionals. Aquestes polítiques d’aparador estan molt bé si no som sempre nosaltres els treballadors/es i els usuaris dels serveis qui paguem les conseqüències. Algú amb aquest horari pot compaginar la seva vida personal i laboral? Encara no han trobat una solució a la manca d’espai o amb la mateixa gent contractada cobrim tot l’horari d’atenció possible?

Aquests dubtes són els que ens han fet prendre la decisió de no signar els horaris. En converses amb els mateixos professionals ens han participat que per a molts d’ells la seva agenda personal està condicionada per l’agenda professional i, per tant, els hi costa molt conciliar la vida familiar i laboral. Malgrat això no llancem la tovallola i hem sol·licitat reunió amb el departament per veure si es possible aproximar postures i racionalitzar aquest horaris.
 
Butlletí INFORMA. CCOO 
Nº 03 | divendres, 22 de març de 2013

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

NOTÍCIES MÉS VISITADES